Jobbsøknad til Bergens Tidende

Til hvem enn det måtte angå.

Hei sveis kråka i Krinkelkroken. Jeg er en utdannet journalist på 27 år. Men ikke hold den pur unge alderen mot meg. Jeg vet at dere har en gjennomsnittsalder som gjenspeiler samfunnet. Da tenker jeg spesielt på eldrebølgen. Heh, jeg skøyer. Noe som viser at jeg er stappet til randen av humor og godt arbeidsmiljø.

Vi to har alltid hatt et anstrengt forhold. Jeg med mine litterære krumspring, og du, med din harde, kjedelige hånd. Det kan vel kanskje aldri bli oss to. Men tenk, på hva vi kunne skapt sammen. Du kunne gitt meg en moderat pengesum per time, og jeg kunne levert morsomt nyhetsstoff, som desken holder sine skitne fingre unna.

Jeg har tidligere erfaring fra BergensAvisen, BA blant venner. Du vet, de gøyale rakkerne i Christian Michelsens gate. Der slapp jeg blant annet unna med ingressen ‘Hva er dette, og hvor er jeg?’ i en særs spennende artikkel som handlet om ‘jazz,’ hva enn det er.

Kvalitetene mine er mange. Jeg kan blant annet drikke ren, ubesudlet 12 års single malt whiskey rett fra flaska uten å lage grimaser, har bra rettskriving og et såkalt fargerikt språk. Jeg er heller ikke redd for å skape nye ord og underlige sammensetninger, som kråkedelisk og ungdomsavisen BT.

Jeg kan også skrive nynorsk, dog med en viss ironisk distanse.

Håper å høre fra dere,

Cato Gjerstad

2 thoughts on “Jobbsøknad til Bergens Tidende

  1. Dette var trolig den beste søknaden noen sinne!

    Håper at den vinner frem i redaksjonen. Om ikke annet er jeg helt sikker på at den vil vekke stor forlystelse bland de innfødte i Krinkelkroken.

    Stay Zen!

Legg igjen en kommentar

