Glasshuset

DU og JEG. Ja, og VI TO, da.

Straffesaken mot selverklært skribent, konge av Norge, ridder uten hest og monokultur-entusiast Andreas Brylkrem Bervich er i gang. En pionér innen faget Redd, Hvit Mann. Og for å støtte sitt perverse verdenssyn, har han blant annet kalt inn andre Redde Hvite Menn som vitner. Samt Sinte Fundamentalistiske Menn, som overraskende nok, deler det samme synet. De burde få sitt eget land, med ivrige monokulturalister og islamfundamentalister med stor forplantningslyst. Så kan de jage rundt på hverandre og slå fra seg med pinner.

Men til det jeg egentlig vil fjase om, nemlig sosiale mediers superhelter. Jeg har ikke tenkt til å kommentere alt som blir skrevet, på for eksempel Twitter. Men, mine venner, fiender, menn, kvinner, transpersoner, skiftarbeidere og innehavere av gangetabell-diplom, jeg liker ikke denne trenden som innbefatter hva DU mener JEG skal ta meg til med tanke på rettsaken. Ok, du skal ikke følge rettsaken, for da vinner terroristen, dog usikkert hvordan han vinner. For han er en terrorist, selv om han er hvit og tror på den meksikanske møbelsnekkeren Jesus. Og deretter anbefales jeg å ikke følge rettsaken, for «det er det Brylkrem Bervich selv vil.» Jøss, så hvis lettpåvirkelige meg så mye som hører et fnugg av hva han sier, så blir jeg redd mørkhudede mennesker som høres ut som de sliter med en lei slimkule i halsen når de prater?

Jeg forstår ikke denne trangen til å tie ham ihjel. La mannen si det han tror, med sin lange liste latterlige ‘fakta.’ MER ÅPENHET, var mantraet dere støttet opp om. Men nå skal vi plutselig ikke snakke om noe som helst, gjemme mesteparten i Nasjonalbiblioteket, og egne nettavisforsider uten nyheter om terroristaksjonen.

I dag er vi alle i glasshus.

 

One thought on “Glasshuset

Legg igjen en kommentar

