BRUK NESA DI

Jeg kjeder meg. Dere kjeder meg. Veggen underholder meg.

Hvorfor puster folk med munnen, når de ikke har utfoldet seg fysisk? Min far sier at bare idioter puster med munnen. Noe som må tas med en klype salt, ettersom han lenge hevdet at Subaru var et fantastisk bilmerke, og at Med Hjartet på Rette Staden er underholdende. Så, munnpustere. Eller egentlig pustepesere. Det er vel der problemet ligger. Ok, du eksisterer. Jeg trenger ikke høre at du eksisterer. Eller føle det. I nakken. Selv om jeg, som de fleste, setter pris på å bli litt klam og lunken bak der hodet møter ryggraden, klarer jeg meg uten. Helt sant.

Hvis du er frekk nok til å puste med munnen, så skarru faen meg spise med nesa. Og drikke skoldende varm kaffe. Hvis du i tillegg har pipenese, daaaaa, urgh. Piiiiip, piiiiiiip. Evolusjonen forsøker å fortelle deg noe, ved å sakte men sikkert kutte oksygenopptaket ditt.

Jeg kjente en som pustet med munnen på videregående. Han strøk i flere fag, og mottar den dag i dag deler av dine og mine skattekroner annenhver uke.

Hva har vi lært?

3 thoughts on “BRUK NESA DI

Legg igjen en kommentar

