Virus pågrepet

KROPPEN MIN: Omgangssyken sitter nå i avhør etter en lang jakt.

Etter bekymringsmeldinger fra mage og tarm rykket de hvite blodlegemene ut og satte i gang jakten på den ansvarlige. I morgentimene i dag pågrep de en antatt mistenkt, Omgangssyken. Han er en kjenning av Immunforsvaret. De hvite blodlegemene er sikker på at de har rett mann.

– Jeg tror med sikkerhet vi har pågrepet rett sykdom, mistenkt for symptomene til Gjerstad, sier leder for spesialenheten for mageregionen, Geir Osmose.

Den mistenkte har fått oppnevnt en forsvarer, advokat Even Ebola. Han har tidligere forsvart både Vannkopper og Lungebetennelse.

– Min klient er forferdet over å bli mistenkt for en slik forbrytelse. Han vil ikke uttale seg utover dette, sier forsvarsadvokat Even Ebola.

– Metoden er typisk
Etter pågripelsen uttalte Immunforsvarsminister Grete Faremoment at hun var fornøyd med den raske pågripelsen, og håper at rett synder er tatt.

– Jeg kan ikke uttale meg om enkeltsaker, med mindre det gagner meg i fremtidige valgkamper. Jeg vil nøye meg med å si at Immunforsvaret har gjort en strålende jobb under min ledelse. Vi har forhåpentligvis tatt rett virus. Av sikkerhetsmessige hensyn er også Forkjølelse bragt i varetekt, sier Immunforsvarsminister Faremoment.

Spesialetterforsker Eivind de Smågrå har blitt sendt ned av sentrale styringsmakter. de Smågrå holder vanligvis til i hjernen, men blir også sendt ut for å assistere Immunforsvaret i spesielle tilfeller. Han levner liten tvil om at rett mann er i de hvite blodlegemenes hender.

– Metoden er typisk for Omgangssyke. Prosjektiloppkast, kebabmage, samt en dundrende hodepine, sier de Smågrå i en kort kommentar til Kroppsbladet.

Snikkebabfisering
Leder for VarmSkrittspartiet, Stiv Jensen, mener at dette er et resultat av eksperimentering med utenlandsk mat.

– Dette hadde aldri skjedd, dersom vi hadde holdt oss til kjøttkaker og lefser. Det vi trenger er god norsk husmannskost.

Hun bekymrer seg også for den økende snikkebabfiseringen i den siste tiden.

– Vi burde holde oss til potetmos og graut, avslutter partilederen.

Legg igjen en kommentar

