14.09.09 NEVER FORGET

Det er en trist dag for oss alle. Sponheim forsvinner fra politikken i vår.

Jeg har en lei tendens til å være ironisk anlagt, men jeg mener faktisk dette. Sponheim, vi har våre …uoverenskomster du og jeg. Men vi har alltid vært gode venner. Du på talerstolen, jeg foran tven. Vi har ledd sammen. Vi har grått sammen. Og vi har nektet FrP alt vi kan, med hjertet utenpå drakt..dressen. Å ikke skrike etter FrP-samarbeid i et fåfengt forsøk på å snekre sammen en kompromissregjering står det respekt av. Det å skvise seg inn i regjeringskontorene, for å deretter pisse på egne politiske idealer bare for å være på tv i ny og ne, er det laveste man kommer.

Og hvem stod vel ikke der, og fingret med regjeringsmakt mens det enda var håp for de borgerlige partiene, skrikende på samarbeid med gud og hvermansen, ’til og med Venstre’, på valgvaken? Det var rikspeppermøen Siv Jensen, som er villig til å senke litt på sine ‘idealer’ så lenge de får sitte i gode stoler og prate i telefonen med Obama. Og så skjer det.

Carl Ivar Hagen tar ordet. Han sier noe slikt som ‘SPONHEIM ER MONGIIIIS, HÆHÆHÆ’ og ber Venstre (og KrF) om å ‘skamme seg for valginnsatsen som ikke sikret borgerlig regjering.’ SI MEG, Carl, kan jeg kalle deg Carl? SI MEG, Carl, er det ikke på tide å feie for egen dør? Hvis du har så jævla lyst å se Siv Jensen synseonanere fra regjeringskontoret, hvorfor ikke bli skuffet over at DITT EGET PARTI ikke klarer å gjøre rent bord med deres fantastiske politikk?

Når det blir klart at Sponheim går av på grunn av det dårlige resultatet, er jammen meg vår yndlingsspanjol der igjen, og sier at vår venn Lars er grådig teit og burde skjemmes. Lars, eller Larsegutten som jeg kjenner deg som, selv om vi er rimelig bitre fiender politisk sett, jeg har en enorm respekt for deg og det du har formet Venstre til å bli. Lykke til videre!

Carl, du er ikke FrP-leder lenger, så kom deg til helvete ut av tven min.

3 thoughts on “14.09.09 NEVER FORGET

Legg igjen en kommentar

