Jeg gråter for Malvin

Kristenblogg.no viser at det ikke bare er amerikanerne som lever på en annen planet.

1 Mosebok Kp 1, og videre er det vi må forholde oss til, fordi det er sannheten, det kommer vi ikke bort fra. Vi går jo å trakker på denne jord som er ca 6000 år, og når disse 6000 år er ute begynner et nytt, det 7000 ende året, som kalles tusenårsriket, da skal Jesus sitte i Jrusalem og styre jorden i tusen år som blir fredsåret, og etter det en ny himmel og jord hvor rettferdighet rår.

kan postforfatteren Malvin fortelle oss. For de av dere som satt kaffen i halsen, velkommen i klubben. Dette høres jo rablende galt ut, tenker du kanskje. Heldigvis argumenterer forfatteren glimrende med dette uslåelige argumentet:

Dette forstår eg blir en for hardt for en ateist, men like sant for det. prøv å forstå!

Jeg prøver Malvin, jeg prøver! Jeg forstår det er hardt for deg Malvin, som kristen, men du tror på noe en eller annen skjeggete kar skrev ned i hasjrus for over 2000 år siden, mens han fniste og spiste ostepop. Prøv å forstå! Virkeligheten er uenig med deg.

Hyperteser og filosofier om at det var et stort b b (Big Bang, galfisk anm.), er nonsens, vitenskapen har så lenge jorden har bestått grublet og eksperimentert men aldri kommet lenger, og det vil dem fortsette med, men det kommer en dag da den virkelige sannhet kommer for dagen, dessuten er det mange kristne vitenskapsmenn som tror på Bibelens beretning og holder fast på det.

Hyperteser er hypoteser på methamfetamin, for dere som ikke forstod det. Er det nonsense sier du? Har ikke vitenskapen kommet lenger? Jeg er veldig interessert i en troverdig kildeliste her. For all del, si bibelen, SI DET! Kristne bokstavtro vitenskapsmenn er vel et idiomatisk uttrykk på linje med ‘homofil republikaner.’

Er dere klar for litt evolusjonsteorihets? Here goes!

Disse som mener dem er i slekt med griser og aper, griser av i dag var ikke slik i oldtiden slik som dem er i dag, det har foregått en kulurering, men slektskap er det ikke. Dem som tror dem er en gris, ja da får dem bare gå der å grynte og rote jordan, og dem som mener dem er slekt med apene de må forte seg til jungelen og klatre i trærne og spise apeloff (bananer). Nei! når menneskene er kommet på et slikt lavmål at alt er blitt til av et b b, og slekskap med dyr, da må man virkelig klø seg bak øret og undre seg over all denne uforstand.

Ehm, jaok. Jeg ANTAR at du ikke løfter kvister på søndagen? For da vil Jesus kaste deg som en kvist inn i helvetes flammer! Bare så du vet det. Jeg klør meg bak øret og lurer på hvor det skjulte kameraet er.

Eg er snart 83 år har farta rundt på denne jorden en del, og vært i sammen med mennesker fra de forskjellige raser, men av dem har eg aldri hørt noe så banalt som påstanden om b b, og slektskap med dyr.

Jeg har vært borti endel eldre, men du tar kaka. 83 år i stummende mørke? Religion har holdt deg fanget lengre enn en viss familieglad østerriker holdt sin datter fanget i kjelleren. Jeg gråter for deg Malvin, men jeg ber ikke for deg, det ville jo vært som å tro på julenissen, og det er jo latterlig og barnslig!

Vi vet også at den onde er fylt av den onde ånd, det er han som forfører menneskene inn i villfarelser, som det  å benekte treenigheten, men den onde har tapt.

Det ser ut som om det onde har forført de fleste av oss svake, tenkende mennesker. Gå å spis havregrøten din og lev videre i mørket Malvin.

10 thoughts on “Jeg gråter for Malvin

  1. Rasjonaliteten er død.

    Lenge leve den nye analfabetismen og billige skylapper!

    Religiøse mennesker trenger ikke kildehenvisninger, de trenger ikke bevis – jeg siterer fra kommentarfeltet: «Å tro trenger ikke bevis. Men Jesus har de bevist mange ganger» – en setning som egentlig belyser begge problem.

    Å kunne henvise til bibelen og «vitenskapelige artikler» publisert utelukkende i obskure fundamentalkristne tidsskrift slår meg som så enkelt at jeg lurer på om min livskvalitet kunne forbedres drastisk med old-school-lobotomering, røkelsesrus og GT.

    – Eller kanskje jeg skal holde meg til å sende et hatbrev til jehovas vitner en gang i året og si meg fornøyd med det – jeg gjør det ikke for å være slem, men for å jekke meg selv ned fra mitt etiske høysete som selverklært agnostiker.

  2. Har lenge tenkt at det må være gode penger å tjene på fanatikere. Skrive lange bøker med ravende teorier om endetiden, tusenårsrike, opprykket (tror det er når menneskene dras opp i himmelen til pappa gud???) og fortapelsen. Gærninger elsker slikt, de kjøper ei bøk til seg selv og ei til resten av slekta så kan de sitte på julaften og krangle om hvordan endetiden vil være, drømme om endetiden og være skråsikre på at apokalypsen kommer innen ti år (for vi lever i de siste dager må vite, det er tegn på det over alt!) …

    Kanskje det er enklere å tjene penger på å late som om man har helbredende evner.

  3. Satt juicen i halsen, gulpet opp en lunge, og brøt ut i spontan krampegråt, altså det som alltid skjer når man leser mennesker med forvridde idealer og livssyns tekster (Les: kristne og Ari Behn).

    Kristne trenger ikke bevis for noe. De liker å tro de har rett. Og det er bevis nok for oss, mot dem.

    Gleder meg forresten til den dagen Jesus kommer tilbake. Jeg har stablet opp en hel hær med eskimoer, som står klar til å harpunere ham til døden opptil flere ganger. Kniz.

  4. Jøss, den bloggen der er som en gullgruve!

    Særlig interessant å se kristenfundamentalister gnåle om den forkastelige og hypervoldelige religionen Islam. Jeg skjønner ikke helt; er det slik at kristne ikke leser sin egen bibel, eller er det slik at de aktivt fortrenger sin egen åpenbart morderiske, sadomasochistiske gud?

  5. Jeg får mer og mer lyst til å trekke frem igjen ideen min om hedningblogg.no – jeg har domenet, jeg har bare ikke hatt tid og ork til å gjøre noe med det… noen som er interessert?

  6. Blind vitenskapstro er også fanatisme, folkens, og det er like mye himmelropende dumhet blant ateister som blant troende. Som munken Arnfinn Haram til stadighet påpeker er det i senere tiår blitt opprettet en verdiladet dikotomi mellom religion/dumhet/fanatisme på den ene siden og vitenskap/opplysthet/objektivitet på den andre. Dette har ikke rot i virkeligheten.

    Overhørte en samtale i garderoben her en dag, hvor følgende ble uttalt av en mann som åpenbart har spilt for mye World of Warcraft og lest for få aviser: «De (Jehovas vitner) sier jeg skal våkne opp. Og så tror de på en mann som sitter oppi himmelen og bestemmer!» Dette er ren uvitenhet, men blir regnet som mindre idiotisk og virkelighetsfjernt enn å tro at jorden er 6000 år gammel. Religiøsitet og dumhet går ikke hånd i hånd – det er to uavhengige størrelser.

  7. Jeg skjønner ikke helt sammenhengen i det sitatet du trekker ut – at vedkommende ikke leser aviser og spiller WoW… hvordan når du den konklusjonen bare fordi han uttaler seg litt fordomsfullt om Jehovas Vitner?

    JV er ikke akkurat kjent for å være spesielt moderne i sin tro, på noen måter, og uttalelsen, selv om den er noe fordomsfull, tar egentlig ganske godt grep i det faktum at JV nettopp tror på en Gud, som sitter «oppi himmelen» og om ikke akkurat bestemmer, så i alle fall dømmer.

    Uansett – blind tro, om det så er på religion eller vitenskap, er å regne som fanatisme uansett, det er helt korrekt. Når det er sagt, så er det faktisk mer logisk å tro på at jorden er flere millioner år gammel, enn at den er 6000 år og ble skapt i løpet av en Guds uke. Enig?

  8. Ateisme, tro og religion (og ikke minst sekularime), er et enormt tema, Ole, men alt var vel såre vel dersom enhver fikk ha sin tro og oppfatning i fred. Imidlertid, la meg raskt føye til, det min bestemte oppfatning at enhver som har lest det gamle testamentet, og fortsatt er tilhenger av den gud som der beskrives i all sin perverse grusomhet, må være fratatt evnen til å tenke selvstendig p.g.a. indoktrinering fra barnsben av, eller så er personen født uten slik evne. (En tredje løsning er selvsagt at personen trues til å tilbe bibelens despotiske gud.)

    Jeg hadde ei bikkje som het «Malvin» for noen år tilbake, en Kerry Blue Terrier, og personen, Malvin, som det dreier seg om her, minner mye om han. For, «Malvin», var jeg gud, og han fulgte meg blindt i alt jeg sa og gjorde… bare et fingerknips og en handbevegelse, så gjorde han som gud ville… knips, og så la’n sæ ne’ og rulla over! Ikke rart at der finnes mennesker som vil være gud, men at det finnes så mange som vil være malviner? Men som sagt, min «Malvin» var jo ei bikkje da. 🙂 Hmmmm?

    Vel, det at Malvin her lever i sin tro, som han tydeligvis er lykkelig med det, bør vel egentlig ikke bekymre oss særlig, men hva som BØR bekymre oss er alle fanatiske kristene trossamfunn i USA, og deres grep om amerikansk politikk og det amerikanske folk.

    Verdens p.t. eneste supermakt har «In God we Trust» på sine zionistisk produserte moneter og presidenter (samt amerikanere flest) som alltid avslutter sin tale med «God bless you and God bless America». En nasjon hvor selv en alkoholiker som beretter om sine samtaler med gud om natten, høster jubel og oppslutning i folket, som faktisk tror at de levert i et demokrati og at de valgte imbesillen.

    Imidlertid, USA har alltid vært et plutokrati, og er i dag i realiteten et RADIKALT TEOKRATISK PLUTOKRATI, hvor majoriteten i den amerikanske befolkning består av Malviner, og ateister som, for å ungå alvorlig diskriminering, besøker kirken hver søndag. Jeg har bodd og arbeidet der noen år, og taler av erfaring. Situasjonen har dertil forverret seg siden «min tid». Denne siden: http://www.jcnot4me.com/items/Misc%20Topics/atheists_in_america.htm forteller litt om skremmende forhold.

    Derfor, «Malvin» i lille Norge (hvor du vel neppe mister jobben fordi du er alteist?), er som en fis blant trompeter. Det er alle Malviner i det amerikanske imperium som fortjener all oppmerksomhet. Særlig med den nye nikkedukken Malvin O. Barrack til rors for USAs skyggeregjering.

    Til slutt noen artige ord om gud, fra (jøden) Woody Allen, -«Dersom det skulle vise seg at der finnes en gud, så tror jeg ikke at han er direkte slem, men hva man negativt kan si om han er, at han har gjort svært lite ut av sitt (påståtte) talent.»

    FTP og Israel

  9. Han sa mange andre ting også, Popsicle, men siden jeg ikke hadde båndopptager med kan jeg ikke gjengi alt. Han spilte WoW, og inntrykket jeg fikk var at han ikke hadde snøring på current events. Poenget mitt er at religionskritikk ofte kommer fra ganske uopplyst hold, og at det derfor ikke er noe grunnlag for å plassere religion i et motsetningsforhold til kunnskap og vitenskap. Cato trekker frem et eksempel på dumhet fra religiøst hold (omforladels, Malvin, du er sikkert en storartet person), men det er like enkelt å finne eksempler på ateistisk idioti. Forskjellen er at ateistene skriker litt høyere akkurat nå fordi det er veldig populært å være ateist. Og selv om du helt sikkert spiller WoW må du innrømme at om man bruker 8 timer daglig på en fullstendig hjernedød syssel må nødvendigvis intellektet lide litt på sikt.

    Overvar nylig en katolsk messe hvor presten snakket om Guds storhet i form av universets evige ekspansjon (som er en konsekvens av Big Bang-teorien). Så jeg vil oppfordre til et minimum av research før man utbasunerer kritikk av religiøse på generelt grunnlag. Malvin er kanskje ikke den skarpeste teskjeen i oppvaskkummen, men det har neppe noen sammenheng med at han er religiøs.

  10. Joda – jeg kan gjerne gå med på at 8-timers spilling med det du kaller «hjernedød» aktivitet nok muligens kan gå ut over «intellektet» – men du forutsetter her tydeligvis at det å spille WoW ikke kan berike intellektet på noen måte – der er jeg ikke enig. Samspill med andre spillere kan fint bringe frem både gode diskusjoner, gjøre en oppmerksom på andres meninger, og bidra til økt selvtillit og bedre sosiale evner.

    Nok om det.

    Jeg tror generelt de kristne «idiotene» gjør så mye av seg innimellom at de er lett å mobbe – og kristenbloggen er et oppkomme av tullinger, som etter min personlige mening neppe har åpnet en annen bok enn den lille svarte med gullkorset på siden barneskolen.

Legg igjen en kommentar

