Internettkommunisme

Jeg har syndet, så nå kommer nok diverse plateselskaper og tar meg!

Jeg nynnet nemlig med på Tricky Woo’s sang Living in the Danger Zone, samt spilte luftgitar krydret med tromming på setet, mens jeg var på bussen. De andre rundt meg kunne høre det, og dermed gikk Tricky Woo glipp av royalties. Jeg venter på brev fra deres advokater.

The Pirate Bay sine grunnleggere sitter i retten for tiden med et lurt smil. Informasjonsalderen har voldtatt plateselskapene. For musikk trenger ikke plateselskapene, men plateselskapene trenger musikk. For hva skjer når artister klarer å distribuere seg selv over hele verden ved hjelp av noen tastetrykk? Bransjen er livredd, deres unyttighet er kommet fram i lyset.

Plateselskaper, dere er like udugelige som reklamemennesker, vi trenger dere ikke. Gå å vask en telefon eller noe.

9 thoughts on “Internettkommunisme

  1. «Informasjonsalderen har voldtatt plateselskapene.»
    Jeg vil si det er omvendt, ettersom plateselskapene burde bli unisont saksøkt for å sinke utviklingstempoet på kommunikasjonsmetoder, som er til gagn for menneskeheten samlet.
    Informasjonsalderen er avhengig av gode kommunikasjonsmetoder, og ettersom disse har blitt sinket i hvert ledd de har blitt oppfunnet på, vil jeg si at informasjonsalderen har, ironisk nok, blitt forsøkt voldtatt av disse mediamogulene.
    I steden for å tilpasse og ta bruk av disse nyvinningene, har de håpløst foreldede idiotene heller sakket utviklingen globalt.

    Spank their asses and call them monkey.
    SPANK THE MONKEY!
    (se website)

  2. Jeg er uenig. Informasjonsalderen har definitivt voldtatt en nå døende platebransje. Plateselskapene har voldtatt den tidligere, men nå er det motsatt. Og når de taper i retten, spruter informasjonsalderen dem i øyet.

  3. Der stiller jeg meg enig, NÅR de taper i retten.
    (noe som ikke kan unngås, da de egentlig ikke har en sak pr. nåværende regelverk)

    Frem til da er det de som har forsinket media siden VHS ble oppfunnet.

  4. Nåja. De har muligens ikke en sak, HolyCrap, etter lover og regler, men de har helvetes mye penger, og av en eller annen «sær» grunn, så virker det som om det uhildete rettsvesenet har tatt ferie på ubestemt tid, og idiotiske søksmål, lovendringer og annet kommer feiende uten at folk engang hever øyenbrynet.

    Jeg tviler på at folkene bak PirateBay blir dømt – i alle fall i forhold til de groveste tiltalepunktene – men at de har noen svin på skogen de nok kan bli dømt for, det betviler jeg ikke.

    Ellers, så er det vel ikke akkurat breaking news at vi nærmer oss «1984» med ekspressfart, i hvertfall om man titter såvidt utenfor Norges grenser…

  5. Titter utenfor Norges grenser?
    Jeg råder deg til å ta en titt på datatilsynets sider, selv med våre sterke personvernlover er det nok til å skremme selv en som ikke har lest boken.. Men i dette tilfellet er ikke det meg.
    Skremmende selv om en har lest boken er vel min konklusjon

  6. Mnja. I Norge har man vel foreløpig i alle fall et skinn av personvern – det er mer enn man kan si om lover og lovforslag i mange andre europeiske land – f.eks. Sverige, Frankrike, England m.fl. Eller Australia, om man velger å titte såpass langt bort.

    Når de ovennevnte landene nærmer seg Kina i sin internettkontroll, da er det noe som skurrer i mine ører…

  7. Nærmer seg, og på noen måter overgår, mener du?
    Kontrollen med fildeling og slike sites er i alle fall matchet Kina sin.. Men torrents har da vitterlig funksjonen til at de faktisk må besøke alle som har lastet ned filen alt.
    Desentraliserte systemer er ikke bare-bare, som de nå får erfare..
    Det er mye som i virkeligheten, man burde drite i småting og faktisk gå etter de som er samfunnsmessige problemer.
    Ikke noe latterlig brudd på foreldede åndsverkslover.
    MEDIA FTW!

Legg igjen en kommentar

